Модераторы:

Страницы: (5)  # « Первая ... 2 3 [4] 5  ( Перейти к первому непрочитанному сообщению ) Новая тема

Marathon of new foreign words

, Challenge yourself
Supreme
Отправлено: Dec 20 2019, 21:27

Всеведающий
Облик: Animagus Hydra

Das Bettlaken – простынь
Показать текст спойлера

Ich mag es nicht meine Wäsche zu waschen, vor allem – das Bettlaken. Die sind groß, nehmen zu viel Platz in der Waschmaschine und, vor allem trocknen auch viel länger als die Kleidung oder Unterwäsche.
Seit paar Jahre kaufe ich das Bettlaken nur im Internet, beziehungsweise auf dem Amazon oder Online-Shops unterschiedlichen Geschäfte. Das ist viel günstiger und bequemer, und dazu die Qualität ist nicht schlimmer als im Geschäft vor Ort.

Belanglos – неважный, не имеющий значения, ничтожный
Показать текст спойлера

Die Prüfung, die ich vorgestern genommen habe, war belanglos – sehr einfach, aber auch keine Große Kenntnisse, die bräuchte ich nur um die fehlende punkte zu sammeln, um mein Masterstudium endlich abschließen können.
Deutsch ist nicht meine Muttersprache, ich habe sie erst ab den 5. Klasse angefangen zu lernen, die Unterrichten die ich damals an der Schule hatten waren so selten und gaben uns sobelanglos wenig Kenntnisse, dass mir zusätzliche Kursen suchen musste.

1. Nach dem Tot ihres Mannes hat sie angefangen zu stricken, am Anfang einfach um sich von den traurigen Gedanken abzulenken, dann weil es ihr viel Spaß machte, jetzt hat sie ihr Hobby zum Geschäft gebracht und verkauft gestrickten Waren.
2. Um eine Wallnusswellentorte zu machen, muss man, laut des Rezeptes eine große Handvoll Walnüsse nehmen, sie sehr fein mit dem Messer raspeln und zu dem Teig zugeben, sowie auch zu der Creme und, natürlich paar ganze Nüsse einfach auf die Torte legen, als Schmuck.
3. Ein Freund von mir hat mein Konzert diesen Freitag besucht, die Musik hat ihm, wahrscheinlich so gut gefallen, dass er wegen der Gefühle nicht mehr im Saal sitzen könnte und ist ihr davongelaufen.
4. Unser Schornstein ist voll mit Ruß, Staub und Blättern von den Bäumen, wir müssen ihn unbedingt fegen lassen, dafür rufe ich ein Schornsteinfege Service an, sie können die Arbeit in wenig als zwei Stunden erledigen.
5. Jedes Jahr zum Sylvester bekommt Annette eine Postkarte von ihren Angehörigen aus der USA, sie sehen sich sehr selten, da mehr als zehn Tausend Kilometern trennen Annette von ihrer Oma und Opa, aber die Gefühle bleiben trotzdem stark.
^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 21 2019, 00:55

Профессионал
Магистр X
Облик: Animagus Basilisk

manifold - многообразие(и математическое и просто многообразие)
Показать текст спойлера

(1) Irene opened her book, she still a lot to study before her math exams: "Manifold is a topological space..." she began to read, but realized wery fast, that she was falling asleep and made her way to the kitchen to make some coffee.
(2) Kwert was busy fighting manifold threats to the very existence of the city of Lindenvert, he couldn't see whats happening here in Magdeberg - said Diane, it is not surprising that he is doing nothing about this.

relay - передавать, сменять, транслировать, эстафета, переключатель
Показать текст спойлера

(1) Jane was new in the relay team, she was so scared to look stupid or fail everything that she visualized all of the possible problems on the road many times, it didn't help though - everything could go wrong.
(2) Hey! - Melissa turned around and noticed Mark running towards her: We are getting out of strawberries - can you relay this to Denis - we need to get them as soon as possible to be ready with the queen's birthday cake.

(1) Erwyn pulled his bow and tried to point a rabbit - no success, rabbit heard him and ran away through the ravine and got away - Yeah, sure - thought Erwyn - Merry will be laughing at me again.
(2) Rin closed all the windows and hided in the cellar, she was scared, she hoped that if she won't see the full moon nothing will happen, but it didn't help, after some time the Rin was nowhere to be seen, horrible lycanthrope was found in the cellar instead.
(3) Linda wanted to elaborate on different stones and their effecrs in her class, but the time was running out so she focused on practical aspects of elements magic instead, 4 basic element stones should be fine at this level - she decided.
(4) Frey tried to glean the knowledge of Tirfey ravine from the rumors in the tavern, yet the only thing he could found out that no one ever returned from it, some people who searched for it failed to find it same as Frey, but they obviously could tell nothing.
(5) Miri was begging for food on the city street, few meters from her the old priest proclaimed: "By donating to the church you help God's plan and get an eternal salvation.." - great, new competitors, thought Miri.
^
Supreme
Отправлено: Dec 21 2019, 10:43

Всеведающий

i  

Day eight
:crazy_jump:
We are almost on the finish line!
So tell me, how do you feel? are you now more fluent in the language you learn?
How often do you use the words you have learnt on the marathon in your daily life?

Another two words and five sentences are waiting for you today!
Let us do it!
Day восьмой
Итак, мы почти что на финишной прямой!
Как ваши ощущения? Вы теперь более свободно разговариваете на языке, который изучаете?
Как часто вы используете слова, которые вы выучили на марафоне, в повседневной жизни?

Ещё два слова и пять предложений ждут вас сегодня!
Вперёд и с песней!

^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 21 2019, 17:33

Профессионал
Магистр X

sheer - отвесный, абсолютно, полностью
Показать текст спойлера

(1) Ren looked down and decided that the cliff is too steep and the wall under the cliff is too sheer to climb down, he must find another way, but how, it was already to duck to recognize anything.
(2) Kitten looked around, but saw nothing, he looked around the corner to find out what's there and found strange construct made out of boxes of different sizes, it would be sheer fun to climb inside - decided the kitten.

hoof - копыто
Показать текст спойлера

(1) Ben was a typical centaurus, he had four legs with strong brown hooves and human face with long brown hair - he was an outcast though, cause he didn't share thoughts of his tribe.
(2) The cow ran happily through the hillocks on its hooves, the day was sunny and peaceful, dew drops glimmered on the green grass leafs and the sun shined happily.

(1) Old brown lycanthrope howled on the moon, it looked around and ran to the nearby forest to haunt, he didn't find anything so he procceeded to the nearby village, opened the door - horrified villages closed their eyes and prepared to die, but when they opened it on the floor in front of scared villagers was lying a little scared blond girl.
(2) Mindy never dreamed of participating in a relay, she was always to weak and her classmates were laughing at her and bullying her, but that was before she met Andy, he helped her to overcome all of this and now she was preparing for her first try in the big sport.
(3) Melinda tried to glean the information on fairies, but all she could found were old fairy tails which didn't lead her anywhere - she did know that her gold medalion was valid, but how to find its real provenance?
(4) Messy tried his best to run away, but few meters from the salvation few goblins approached from their hiding, smiling angrily, Messy turned around and try to avoid them, but he wasn't fast enough.
(5) Mirian wanted to elaborate on the problems they have in the structure of the building, she didn't like Mike trying to hide things under ther carpet, she didn't want it to crash because of it.
^
Supreme
Отправлено: Dec 21 2019, 18:54

Всеведающий

Die Nadel – игла
Показать текст спойлера

Simone ist heute zum ersten Mal zur Blutspende gegangen, sie war ein bisschen nervös, aber ihr Verlangen etwas Gutes für das Gesellschaft tun war stärker als alle Ängste die sie im Moment hatte. Die Nadel, die die Krankenschwester benutzt hat, war dick und groß, aber Simone hat die Blutspende überstanden.
Wo ist denn meine Nadel? – fragte Inga und öffnete paar Schubladen ihres Schreibtisches. – Nur vor paar Sekunden lag sie genau vor mir, jetzt ist aber die Nadel weg! Vielleicht ist sie unter den Tisch gerollt?

Das Griffbrett/ das Hals – гриф у гитары
Показать текст спойлера

Ich habe ein Musikinstrument zu Hause – das ist Ukulele, der hat vier Seiten und ein Griffbrett mit 16 Bunde, die Ukulele klingt etwas anderes als Gitarre, weil die vierte Seite oktaviert ist, das gibt das Instrument einen exotischen Klang.
Irgendwann werde ich auch selbständig Gitarre basteln können, das schwierigste, finde ich, das Griffbrett vorzubereiten, und Seiten in der richtigen Position drauf zu platzieren, die Übung macht Meister.

1. Martin hat in seiner Klausur ein Fehler gemacht, er dachte sie ist belanglos und kann nicht wirklich seine Note beeinflussen, doch war die Fehler schon wichtig, vor allem, weil wegen ihr waren allen seinen Kalkulationen falsch, und die Antwort war auch nicht richtig.
2. Oliver arbeitet in einem chinesischen Restaurant, dadurch er keine Ausbildung zum Koch absolviert hat, und macht gerade nur seine ersten Prüfungen, darf er nicht vieles in der Küche machen, deswegen wascht er normalerweise Gemüse, und raspelt sie.
3. Helgard und Simon sind noch auf der Piste geblieben, aber da kommt eine große Lawine, sie müssen schnell der Lawine davonlaufen, sonst wird sie die jungen Skiläufer in sehr kurze Zeit verzehren, und wer weiß ob das Rettungsdienst si noch lebendig findet.
4. Der Weihnachtsmann stand auf dem Dach vor einem höhen Schornstein. „Na sagen Sie mir bitte, wie soll ich jetzt denn draufklettern? Ich brauche mindestens einen Leiter! Ich bin nicht mehr so jung und beweglich, um auf den Schornsteinen zu springen.
5. Für das Skifahren brauche ich neue Fäustlinge, leider meine Handschuhe sind schon alt, und nicht mehr Wasserdicht, vor allem es ist mir oft kalt, wenn ich sie trage, und das ist sehr unangenehm.
^
Supreme
Отправлено: Dec 22 2019, 20:45

Всеведающий

i  

Day nine
Girls, I apologise for the delay of nineth day.
It is now oficially started and you have 24 hours to do the usual task.

Another two words and five sentences are waiting for you today!
Let us do it!
Day девятый
Девочки, прошу прощения за задержку девятого дня.
Теперь он официально начался, и у вас есть 24 часа, чтобы выполнить наше задание.

Ещё два слова и пять предложений ждут вас сегодня!
Вперёд и с песней!

^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 23 2019, 16:59

Профессионал
Магистр X

ample - обильный
Показать текст спойлера

(1) Miko was standing in the doorway, his ample hand was pointing to the exit, "pay or leave immediately" - he implied - Harry rolled away the pillowed and searched for some coins to pay.
(2) Lara yawned, rolling to the another side of her ample bed, she really didn't want to stand up today at all, in fact she would prefer not to stand up for a week, or for a month..

raving - бред, ослепительный
Показать текст спойлера

(1) Let's assume this theory is valid, then.. - Alice thought that she sounds like ravings of a madman already, but she really wanted to pass this exam and get a good mark, so she wanted to at least try.
(2) Alice was a raving beauty, all guys in a village wanted to marry her, but she wanted to fine some wealthy merchant from the city and llivr a prosperous life from now on.

(1) Linda was really believing that praying each day will get her to salvation at first, but now she started to realize that it was all brainwashing and not gonna help.
(2) Mary searched all the church's archive to glean any information on her origin, but it was absolutely futile, such people like her parents never existed in the village according to the documents.
(3) Diane heard the voices too close to her hideout, she decided to run, but she had no time for the elaborate plan where to run - she left her corner and quickly.ran towards nearby exit never looking back.
(4) Liz looked down the sheer cliff, no way she could make it down the cliff safely, she needed to find another way - she turned back and ran to the village to find the tavern to wait till morning.
(5) Rin was running for weeks already, but she couldn't find any signs of Maya, her hooves were tired and she wanted just to finish her search and get some sleep, unfortunately she had no idea where to run next.
^
Supreme
Отправлено: Dec 23 2019, 20:50

Всеведающий

i  

Day ten
Hurray! This is the last day of the marathon of the new foreign words!

My dear girls, you did great job — does not matter whether five or twenty words you have learned,
you already made a step towards proficiency in languages!

Amazing. The final day is waiting for you!
And after that the best part — awarding ceremony!
Day десятый
Ура, это последний день марафона новых иностранных слов!

Мои дорогие девчонки, вы проделали прекрасную работу — не важно, пять или двадцать слов вы выучили,
вы уже сделали шаги навстречу иностранному языку!

Прекрасно. Последний день ждёт вас!
И после лучшая часть — церемония награждения!

^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 24 2019, 11:51

Профессионал
Магистр X

prowess - отвага, умение
Показать текст спойлера

(1) Irene's technical prowess allowed her to recognize the broken component, but to fix it she needed to find a replacement, nearby store was closed, so she needed to find another way.
(2) Darren's skill and prowess in war brought him both fame and money, but unfortunately these weren't the only things Darren wanted from life, he also wanted a quiet life and a retirement.

detest - ненавидеть.
Показать текст спойлера

(1) Clare detested this city, big roads with a lot of cards standing in the traffic jam and signalling to each other, always annoyed angry people, always rainy and cloudy weather.
(2) Han detested politics, always lying people and being a hypocrite, not that he has other choice anyway, but sometimes he could just hang out to bar and relax apart of these things.

(1) Linda tried to glean on this elaborate construction, but it was totally unclear how this thing works, there should be some kind of manual she thought - but she couldn't find it.
(2) Kira looked out of the window, hoping there will be something to climb on, unfortunately everything she saw was a sheer wall, the little balcony was literally the only things hanging out.
(3) Melissa was sitting quietly and observing the hooves of a cow, it was clearly getting better, Melisa stood up and returned to the building, she had some time for feed her cat and then she needed to continue her work.
(4) Iris could tell her story, but she knew it won't help, everyone will assume those are just ravings of the guilty + she definitely needed to come up with another plan.
(5) Bars tried to fit his ample body into the box, unfortunately his attempts were not successful at all, also that disgusting human laughed at him at best or made a video of him at worst.
^
Supreme
Отправлено: Dec 26 2019, 14:55

Всеведающий

i  

Dear participants!
Our marathon of foreign words is now over.

I thank you all for the participation.
The award ceremony will follow in the next week. :crazy_jump:

Merry Christmas to you all and a Happy New Year!

^
0 Пользователей читают эту тему ( Гостей и Скрытых Пользователей)
Пользователей:

Страницы: (5)  # « Первая ... 2 3 [4] 5  Новая тема

[ Script Execution time: 0.0936 ]   [ 34 queries used ]   [ GZIP включён ]   [ Time: 08:11:09, 25 Feb 2021 ]

Контактный адрес: deweiusmail.ru