Модераторы:

Страницы: (5)  # 1 2 [3] 4 5  ( Перейти к первому непрочитанному сообщению ) Новая тема

Marathon of new foreign words

, Challenge yourself
Supreme
Отправлено: Dec 17 2019, 20:10

Всеведающий
Облик: Animagus Thunderbird

Platt – измотан, изнурен
Показать текст спойлера

Dieses Wochenende war ich mit einer Freundin von mir bouldern, wir haben eine sehr komplexe Strecke genommen, und ich bin schon nach dem dritten Zug platt gewesen.
Man kann koerperlich aber auch mental platt sein: als ich nach Deutschland umgezogen bin, musste ich jeden Tag entweder Deutsch oder Englisch sprechen, das war viel Aufwand fuer mich.

Raspeln – измельчать, крошить, натирать
Показать текст спойлера

Fгуr den beruehmten russischen Salat „Olivje“, den man immer zum Neues Jahr macht, braucht man viel Gemuese zu raspeln: gekochte Kartoffeln, Moehren, salzige Gurken, gekochte Eier und auch Erbsen. Wer moechte, kann auch Wurst dazu schneiden.
Heute raspele ich alles mit meiner Küchenmaschine: das ist schnell, praktisch, dauert ganz wenig Zeit und ist auch sicher, dass man sich keine Finger anstatt Lebensmittel schneidet.

1. Eine Freundin von mir mag sehr von Hand gemachte Produkte, sie hat sich zuletzt entschieden, stricken zu lernen, dass sie fuer sich selbst und ihre Familie verschiedene Kleidung machen kann.
2. Ich wuerde mir gerne Faeustlinge nach meinem Design stricken lassen, somit kann ich sicherstellen, dass sie Farbe der Faeustligen meine Mütze passt, und dass sie auch warm genug und bequem sind.
3. Auf dem Duschkopf in meinem Badezimmer sammelt sich viel Schimmel und Kalk, ich weiß nicht, woran es liegt, ich habe schon zwei Mal den Duschkopf mit Essig und Zitronensaeure geputzt, der Schimmel ist leider nicht weg.
4. Ich habe schon vier Jahre lang meine Schlittschuhe nicht geschliffen – von da her, gleiten sie nicht so ganz reibungslos auf dem Eis, und meine Stabilitaet nimmt ab, das kann auch Gefaehrlich sein, ich muss dringen meine Schlittschuhe pflegen lassen.
5. Ich arbeite bei dem Mediamarkt, heute haben wir sechs neue Modellen von Musikanlagen bekommen, bevor wir sie verkaufen duerfen, muessen wir sie erst selber testen. Das bedeutet, dass heute soll ich mindestens drei stunden lang Musik von den Musikanlagen hoeren und berichten, wie es sich anfuehlt.
^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 17 2019, 21:54

Профессионал
Магистр X
Облик: --

Цитата (Supreme @ Dec 17 2019, 05:50)
Кларисса Фран I wonder, why for "provenance" you picked a book with Shakespeare? %)

No hidden agenda, just found it under "ancient book" or something like this in google :).

ravine - овраг, ущелье, ложбина
Показать текст спойлера

(1) Dan walked down the small ravine, this was the only one place where glowing herb Arbaticus grew - his little secret - this herb can be sold for a good money, until someone find out where it comes from.
(2) Clare was lost, she couldn't imagine how she would get out of this ravine, everything around her looked like forest, totally same forest as behind or in front of her, no road or any visible signs of a road.

nigh - почти, близко, рядом, поблизости
Показать текст спойлера

(1) Iris was walking down the tunnel, look like she was totally completely lost, her candle died out and she walked slowly down the corridor - after she turned right she saw the glowing sign: "The end is nigh".
(2) Ary was trying to do something that was nigh impossible - to finish her project of the year in one night - not that noone did that before though, her brother usually studies this way too.

(1) Arty investigated the painting carefully - he was completely sure in its provenance, but he needed to check - he looked at the back corner, where he expected to see a signature, but found only a blank piece of paper.
(2) Tara didn't want to see any humans anymore, or orks, or anyone - she left the city and lived in reclusion in the forest - until weird crack of the door made her shudder - who could possibly find her here?
(3) Lisa woke up, ate her breakfast and closed the door of her flat - old corridor looked totally abandoned, old trash chute was broken a year ago and looked like a mouth of sleepy dragon - Lisa smiled and ran to catch her bus.
(4) Kirena found a new road, beautiful, across hillocks and a river - this will be my new journey - decided Kirena, driving her car forward, maybe this time it will end up better thanmy previous one.
(5) Helen fiddled with her beautiful hair - today she was looking magnificent, this was her day - she must be perfect, Helena opened the cupboard and found her dress - this one perfect dress for perfect days, but this time it was full of cat fur, old fat Renny yawned at her.

A bonus word in Polish:
Śmierciożercy - Пожиратели Смерти
^
Хана
Отправлено: Dec 18 2019, 05:05

Всеведающий

acquire - приобретать
Показать текст спойлера

(1)Finally, at the end of my days, I was able to acquire Tesla. I am no longer able to drive a car - and Tesla will drive me by itself. I always suspected that Elon Musk was working for his elderly time.
(2)The most valuable thing that can be acquired in your life (besides Tesla) is knowledge. If you acquire the necessary knowledge, then you will realize that Tesla is garbage and you can go fine with Lexus.

grove - лесок, роща
Показать текст спойлера

(1)I just got out for a walk in nature and got lost in the grove. The phone didn't have service, and it was scary to call for help - I was afraid of wild boars and bears living around. So that's how I settled in the forest.
(2)The grove is probably the most beautiful part of the forest. Particularly I love birch groves. It is unfortunate that some people do not care about birch trees after they collect juice from them.

(-)I was shaking feverishly with anger again . People give birth to children without thinking about the consequences. They never think that children need to get food, money and education.
(-)They say that if you make one tattoo, then you keep making more and more tattoos. I am just curious in whether this rule applies to piercing. So far I got only three extra holes in my body.
^
Supreme
Отправлено: Dec 18 2019, 05:59

Всеведающий

i  

Day five
:hey:
Wow, girls, we are passing the halfway mark of our marathon!

High five to all of you! Interesting fact: learning of foreign languages enhances ability to multitask, cause switching from one language system to another is a very demanding work for brain.
Thus, if you do it regularly, like we do, you train your brain for the multitasking (instant switch of context), as well.

What are other benefits of learning new languages, what do you think?

Another day today for learning two more words and writing sentences. P.S. You still have one hour to write words of the third day

День пятый
:hey:
Вау, девочки, мы проходим экватор нашего марафона!

Дайте пять все! Интересный факт: изучение иностранных языков улучшает способность к многозадачности, поскольку переход с одной языковой системы на другую —
очень затратная работа для мозга. И если вы занимаетесь этим регулярно, как мы на марафоне, вы готовите свой мозг и к многозадачности (мгновенному переключению контекстов) в том числе.

Какие ещё есть плюсы в изучении иностранного языка, как вы думаете?

Ещё один день чтобы выучить два новых слова, и написать предложения.

П.С. У вас всё ещё есть один час, чтобы написать слова для четвертого дня

^
Supreme
Отправлено: Dec 18 2019, 22:36

Всеведающий

jemandem (Dat.) davonlaufen — убегать от кого-то
Показать текст спойлера

Heute habe ich ein Diebstahl gesehen: ein Mann hat die Tasche einer Dame geklaut, und als sie es bemerkt habe, dass die Tasche nicht mehr da ist, ist er schon ihr davongelaufen.
„Du kannst nicht immer Jessica davonlaufen“ – sagte Mark. – „Irgendwann muss du ihr sagen, dass du sie nicht mehr liebst, und das Zukunft zwischen euch eher unmöglich ist.“

1. Das teuerste Hotelnummer der Welt ist aus Gold gemacht, das ganze Interieur hat die goldene Farbe, auch im Badezimmer. Das Bad ist vom weißen Marmor gemacht, den Wasserhahn und den Duschkopf – von vergoldetem Kupfer.
2. Megan hat nicht genug Geld um ein Weihnachtsgeschenk ihrer Mutter zu kaufen, das ist aber nicht so schlimm, weil sie sehr gut strickt. Neue Schal und passende Socken werden schon ein gutes Geschenk sein, vor allem in der Winterzeit, wenn alles so kalt und düster ist.
3. Die Fäustlinge, die wir jetzt als Handschuhe mit gemeinsamem Raum für alle Finger außer Daumen kennen, kommen ursprünglich aus Finnland, oder Waräger. Die Leute kämen aus dem kalten Land und brachten warme Kleidung mit.
4. Ich muss zugeben, manchmal finde ich, dass die Sätze mit unbekannten Worten zu schreiben – ist schon eine Aufgabe, die einer platt machen kann. Aber, wenn man nur anfängt – geht es irgendwie locker weiter.
5. Mein Lieblings Salat heißt „Bürste“, das Rezept ist sehr einfach, und vor allem dieses Salat hilft mir meinen Pickeln weg zu kriegen. Mann nimmt frische Möhren, Äpfel und rote Beete – raspelt alles ganz fein, mischt zusammen and Voilà – ist das Gericht fertig.

By the way, so funny, today in the Mensa we had guineas :D that where the marathon comes in hand. I immediately remembered about the word that Хана posted, and new what to expect for lunch. Also, a few days ago the word "fanciful" from freefly appeared in the book I am currently reading. So useful!
^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 18 2019, 22:43

Профессионал
Магистр X

lycanthrope - оборотень
Показать текст спойлера

(1) Normal lycanthrope can change its shape from human to an animal, for example a werewolf, its shapeshifting is not volunturely and happens each night when the moon is full.
(2) Why you can't meet people who've seen a lycanthrope - this is an easy question - most of them were eaten and those of them who wasn't won't tell anything because no one would believe them.

elaborate - сложный/продуманный
Показать текст спойлера

(1) He didn't have any time to come up with an elaborate plan - to be fair he didn't have time to come up with any plan either, he could only swim forward and try not to lose himself in the water of Temsa.
(2) To come up with elaborate strategy for this game one must spend a lot of time and efforts, while this game looks easy to start it is really hard to master it and reach competitive level.

(1) She felt that her time to leave this house drew nigh, she didn't want to - it's true - but this was the right way to do, everyone had their own business to work on, no one had time to help her.
(2) In the deep ravines of Yriele lies the town of Murlocs - they live there for centuries hunting down their simple food and living their simple life, you can try to visit them, adventurer, but don't expect them to be friendly.
(3) I'm searching for provenance of this manuscript for 10 years and still - no signs of progress - all natural languages, even most ancient ones are different from this script, however it maintain all properties of the natural language - no one in the Middle Ages could fake it this way.
(4) I must leave to my reclusion and think what to do with my life, do I really need my life after all those unfortunate events happened to me - why do I need it, what I want to accomplish in this world
(5) Water chutes were running down and crossing each other like snakes, no clouds were seen on the blue sky, this was a perfect day in the aquapark - Lena yawned and licked her icecream bar, this was too boring.

Why my day 4 is missing? :( Thank you for pointing out!
^
Supreme
Отправлено: Dec 19 2019, 07:41

Всеведающий

i  

Day six
:crazy_jump:
A new day has come and this means that there are two words to be learnt.

What should it be? New words from your books, or maybe you have heard an unknown word from your colleague,
or a friend? Write them down, practice, use and become fluent in English!

День шестой
Пришел новый день, а это значит что можно выучить ещё два новых слова.

Что это будут за слова? Из книги, или же вы услышали незнакомое слово от коллеги, а может быть — друга?
Запишите их, используйте в предложении и улучшайте свой уровень английского!

^
Supreme
Отправлено: Dec 19 2019, 17:15

Всеведающий

Die Angehörigen – родные, близкие, родственники
Показать текст спойлера

Ich habe große Familie und wir wohnen auch weit voneinander. Meine Eltern sind 2000 km entfernt und wohnen in der Ukraine. Trotzdem stört es uns nicht uns als Angehörigen zu fühlen.

Kleine Karla hat im 1942 alle ihre Angehörigen im zweiten Weltkrieg verloren, viele sind auf dem Front gestorben, ihre Großeltern aber im Konzentrationslager vergiftet.

Der Schornstein – дымоход
Показать текст спойлера

In machen Ländern sagen die Erwachsene, dass der Weihnachtsmann zu den guten Kindern über den Schornstein kommt. Um diesen Märschen zu unterstützen legen sie neben dem
Weihnachtsbaum ein bisschen schmutzige, im Ruß, Geschenke.

Der Schornstein hat fast jedes Haus, der bis 1950 gebaut wurde, damals hatte jede Familie ein eigenes Haus, und sollte sich selber sie Heizung besorgen. Das einfachste weg das Haus zu heizen – war holz zu brennen, und um Brennstoffe weg von dem Haus kriegen, haben die Leute Schornstein benutzt.

1. “Bist du ihr davongelaufen?” – fragte mich mein Kollege, wenn ich ihm erzählt hat, das heute Morgen auf der Wand habe ich eine riesige Spinne entdeckt, sie hat mich sehr erschrocken.
2. Was ich nicht mag – ist Zwiebeln zu raspeln. Immer wenn ich sie schneide, anfange ich zu weinen und so stark, dass die Träne laufen so lang, bis ich aufhöre. Ich habe gehört, dass man sich darauf gewöhnen kann, glaube aber nicht dass ich es schaffe.
3. Adriana hat gestern fast die ganze Wohnung geputzt – Badezimmer, Kühe, Flur, zwei Toiletten und ein Schlafzimmer. Das Wohnzimmer ist noch geblieben, aber sie war so platt, dass kaum Geschirr spülen könnte.
4. Stricken hat Bennet erstmal gelernt, als er zehn war. Seine Oma hat immer vor dem Fernseher gestrickten und er wollte sie nachfolgen. Er nahm sich Wolle und Stricknadeln und hat gelernt wie man ein Schaal strickt.
5. Die Kunstlauftanzerin hat auf den Olympischen Spiele einen sehr komplizierten Sprung gemacht, und dann sehr erfolgreich auf der Kufe gelandet, alle Zuschauer haben sie recht lang applaudiert.

^
Кларисса Фран
Отправлено: Dec 19 2019, 22:36

Профессионал
Магистр X

glean - почерпнуть, собрать по мелочам
Показать текст спойлера

(1) Melissa yawned and put away the book - she has spent 3 hours today trying to find how to gather an orb from fire, yet she failed to glean this knowledge from the disrupted knwoledge of elements.
(2) Maria spent most of her daily life gleaning grain on the field, sometimes she travelled to city to sell or buy something, but those were the only adventures in her life.

salvation - спасение
Показать текст спойлера

(1) Arian looked around, she haven't seen any orks or goblins anymore - everything looked quiet and peaceful, just a plain forest where nothing can happen - the salvation came with a price though - she didn't see any of her loot or money either.
(2) Liz prayed - she didn't pray for salvation any more, this was useless and she did know that - she prayed so that other people stop asking her question and bother her thoughts.

(1) Viren stretched his legs and sat in the middle of the cage - great, now he had a lot of time to come up with elaborate plan how to save himself, goblins are not exactly fast thinkers, so it will take a few days for them to figure out how to cook him.
(2) Keira silently hided behind the tree, she didn't like anything in her positon or her situation, she needed to head back home, but who can she ask for directions, not local lycanthropes, right?
(3) Clare called a cat - the cat drew nigh, but looked around nervously - "Hey, here is your food, I won't do anything bad to you, don't be scared!" - said Clare, but cat didn't believe her and ran away.
(4) Wendy searched for her scarf everywhere: in the kitchen, in the bedroom, under the cat place, in the sink, under the carpet, behind the window, around nearby hillocks - but she couldn't find it - probably she has lost it in deep ravines of Arvenwood while searching for herbs.
(5) Dixi was sure in the provenance of her manuscripts, yet none of them could help her - ancient spell was probably lost among those books burned by clerics last year and it was impossible now to recover it.
^
Supreme
Отправлено: Dec 20 2019, 05:55

Всеведающий

i  

Day seven
It is been a week since we have started the marathon — quite an accomplishment,
for learning languages requires extra concentration and some time to switch your mind.
Participating in the marathon makes you study periodically, which is a great approach. You all have heard that
it is better to study even 10 minutes, but every day, than 2 hours but only once in a week.
That is exactly why our marathon is so useful!

Хана, freefly, come back on track, we miss you <3
P.S. You still have one hour to write words of the sixth day
Day седьмой
Уже прошла неделя со старта марафона — это достижение, поскольку изучение иностранных языков требует
дополнительной концентрации и некоторое время, чтобы переключить своё сознание. Участвуя в марафоне, вы учитесь периодично — а это прекрасный подход.
Все вы слышали, что лучше учиться даже 10 минут в день, чем раз в неделю, но целых дв часа. И это как раз то, почему наш марафон так полезен!

Хана, freefly, возвращайтесь, мы по вам скучаем <3
П.С. У вас всё ещё есть один час, чтобы написать слова для шестого дня

Кларисса Фран, I really enjoy reading your sentences — so neat written, like from books.
^
0 Пользователей читают эту тему ( Гостей и Скрытых Пользователей)
Пользователей:

Страницы: (5)  # 1 2 [3] 4 5  Новая тема

[ Script Execution time: 0.1380 ]   [ 35 queries used ]   [ GZIP включён ]   [ Time: 04:59:39, 24 Jan 2021 ]

Контактный адрес: deweiusmail.ru